kekuatan:
Peringkat
Penyediaan Rancangan Pengajaran Harian:
Penyediaan Rancangan Pengajaran Harian
Pendidikan Jasmani ini menepati Kurikulum Standard Sekolah Rendah yang menekan aspek
Psikomotor, aspek Kognitif, aspek Afektif.
Penyediaan
Bahan Bantu Mengajar:
Bahan Bantu Mengajar disediakan
oleh guru sendiri. Bahan Bantu Mengajar yang dimaksudkan ialah lembaran kerja, info tentang permainan galah,
penerangan tentang cara main permainan galah. Gelanggang permainan galah pula
disediakan oleh guru dengan bantuan murid-murid.
Perlaksanaan
Aktiviti Permainan Galah:
Pada peringkat perlaksanaan aktiviti
permainan galah ini, guru mendapati bahawa murid-murid amat seronok bermain.
Murid-murid juga boleh melakukan pergerakan asas lokomotor sesuai dengan
permainan. Selain itu, murid juga dapat membiasakan diri menghargai kemenangan
dan kekalahan dengan baik. Ini dapat dilihat di akhir aktiviti di mana mereka
bersalam-salaman antara satu sama lain.
kelemahan:
Aktiviti Pengajaran dan Pembelajaran Pendidikan Jasmani ini yang mana memperkenalkan Permainan Galah kepada murid-muridberjalan sesuai dengan perancangan. Walau bagaimanapun, terdapat kelemahan dari segi pengurusan masa. Lebih kurang 3 minit masa yang dibazirkan untuk menyusun murid-murid tetapi masalah ini tidak menjadi ganguan yang berat bagi guru kerana guru berjaya mengatasi masalah ini dengan cara yang baik.
cadangan penambahbaikan:
Pada masa akan datang, aktiviti pengajaran dan pembelajaran ini akan dilaksanakan dengan sebaik-baik mungkin. Oleh itu, segala aktiviti mewujudkan kumpulan akan dilaksanakan sehari sebelum aktiviti tersebut dilaksanakan. Guru perlu membantu murid di dalam usaha memilih ahli setiap kumpulan dan ini boleh membantu mengatasi masalah pengurusan masa.
|
Tuesday 8 May 2012
REFLEKSI GURU
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment